13:42 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
خرج که از کیسه سهامدار بود؛ مدیر "ثبهساز" شدن آسان بود!

1400/05/18 16:00

چه خبر از نمادهای بورسی:

خرج که از کیسه سهامدار بود؛ مدیر "ثبهساز" شدن آسان بود!

"ثبهساز" در حالی که یکی از زمین‌های خود را با قیمت هر مترمربع ۴.۵ میلیون تومان عرضه کرده که قیمت واقعی آن در بدترین حالت ۷۰ میلیون تومان است.

به گزارش نماد برتر، شرکت بهساز کاشانه تهران که با نماد " ثبهساز" در بورس فعالیت می‌کند چندی پیش از برگزاری مزایده یک قطعه زمین به متراژ ۱۰۹۸۵ متر مربع در منطقه سعادت آباد در تاریخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰ موسوم به کوهستان خبر داده بود.


بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت در "کدال" حاکی نکات جالبی است که می‌تواند برای سهامداران این شرکت با اهمت باشد.


بر اساس اطلاعات منتشر شده، این شرکت زمین ۱۰۹۸۵ مترمربعی خود در منطقه سعادت آباد را با قیمت ۵۰ میلیارد تومان و با شرایط خاص واگذار کرده است.


این شرکت مجاب شده در ابتدا فقط ۱۰ درصد از مبلغ کل را دریافت و مابقی را در بازه ۳۶ ماهه دریافت کند که در جای خود جالب به نظر می‌رسد.


اما نکته اصلی و بحث برانگیز در مزایده این شرکت قیمت کل زمین است که باید درباره قیمت گذاری آن از سوی مدیران شرکت شفاف سازی شود.


در حالی که قیمت هر مترمربع زمین در سعادت آباد در بدترین حالت ۷۰ میلیون تومان است، اما مدیرا"ثبهساز" هر متر مربع زمین کوهستان را در قبال دریافت ۴.۵ میلیون تومان واگذار کرده اند که این اختلاف قیمت در جای خود تامل برانگیز است.


قطعا مدیران شرکت باید درباره چگونگی قیمت گذاری بر روی این زمین شفاف سازی کنند تا سهامداران متوجه شوند که آیا از جیب آن‌ها بذل بخشش صورت گرفته یا اقدام مدیران شرکت برای حفظ منافع بوده است!